29 december 2020

Bodega Altocedro DO Salta Valle de Cafayate Abras Torrontés 2018

Een visgerecht met als ingrediënt Savora crème, die moest ik even Googelen. Ik zie mosterd, kruidnagel, kaneel, nootmuskaat. Lijkt me pittig, in ieder geval intens. Ik ga voor een fruitige witte wijn met een zoetje. Het is deze Argentijnse Torrontés geworden. Ik kan alvast verklappen dat hij spot-on was als wijn-spijs combi. Heel aromatisch, stuift het glas uit, tropisch fruit, citrusfruit, ananas, lychee, citroen, mango. In de mond inderdaad een fruitig zoetje maar wel droog, frisse en hoge zuren, klein bittertje, ziltig, lange afdronk. Geconcentreerde en intense smaken, ananas, lychee, citroen, licht aards toontje, kruidig. Vooral niet te koud serveren. Alcohol is 13,5%, geen hout. Deze kwam bij Wijnkoperij Ockhuysen vandaan.