02 juni 2021

Weingut Metzger Pfalz Prachtstück Rosé Trocken 2020

Zo. Na twee uitstapjes zit ik weer aan de Pinot Noir, een Duitse rosé dit keer. Intens oranje-rood in het glas, helder, licht pétillant. Gematigd aromatisch, rood fruit, aardbei, kers, perendrups. Wanneer ik op de geur afga, vrees ik zuurstokkenrosé. In de mond een redelijk aanwezig en fruitig zoetje dat in toom wordt gehouden door flink hoge zuren en een bittertje. Een lichte tongtinteling, warme en lange afdronk. Best intense smaken van aardbei, rode appel, kers, limoen, rode grapefruit. Fruitig, makkelijk, niet mijn smaak. Een beetje in your face, niet elegant genoeg, de kenmerken van de druif zijn ook moeilijk te vinden maar dat heb ik wel vaker bij roséwijn. Alcohol is 12%, geen hout, deze kwam bij Wine In Black vandaan.