17 april 2021

Wijndomein St. Martinus BGA Limburg Hemels Roze 2020

Na een korte zomerse periode in maart brak er een eveneens korte maar heftige winterweek aan in april. Dacht je dat je geen ruiten meer hoefde te krabben 's ochtends dan had je het mis. Inmiddels kruipen we weer langzaam naar de echte lente met bijbehorende bloesembloei en een schuw zonnetje. Maar als-ie dan schijnt is het rosé-tijd! Dat is gelijk in m'n aankoopgedrag te merken. Wijndomein St. Martinus maakt er ook eentje met de prachtige naam Hemels Roze. Of-ie ook zo hemels is dat ga ik nu proeven. Alcohol is 12%, geen hout, druivenrassen monarch, pinotin en cabernet cortis. In het glas een behoorlijk volle oranje kleur, bijna lichtrood. Microscopisch kleine bubbeltjes plakken aan de glaswand. Flink aromatisch, veel rood fruit, aardbei, framboos, peer, watermeloen. In de mond een klein tinteltje rond de tong, droog, hoge zuren, klein bittertje, speekselopwekkend, korte afdronk. Gemiddelde smaakintensiteit, rood fruit, aardbei, framboos, rode grapefruit, peer, limoen, citroen. Lekkere bite, beetje Spaans temperament. Overigens heb ik het vermoeden dat ik hier het "Bergdorpje Rosé" in m'n glas had en er een ander etiket op de fles is geplakt. Wanneer ik de webshop bekijk zie ik opeens compleet andere specificaties bij de "Hemels Roze".