12 september 2020

Bodegas y Viñedos Pascual Toso Mendoza Single Vineyard Finca Pedregal 2016

Deze wijn was op voordat ik het goed en wel doorhad. Een avondje met vrienden en hapjes, geen zin om complete proefnotities te schrijven. Enkele steekwoorden noteerde ik echter nog wel. Rijp fruit, zoetje, mooie zuren, hoge smaakintensiteit, kersen, lange afdronk, complex, voortreffelijk! Daar moeten u en ik het mee doen. Hoe summier ook, het uitroepteken heb ik er niet voor niets neergezet. Het is een wijn die ik zeker nog wel eens zou willen drinken. Stevig aan de prijs, dat wel, voor bijna veertig euro verkrijgbaar bij de wijnspeciaalzaak. Een blend van de druivenrassen cabernet sauvignon 80% en malbec 20%, de malbec mocht achttien maanden in Frans eikenhout en de cabernet sauvignon in Amerikaans eiken voor dezelfde periode. Zo. Nu ben ik weer even bij voor wat betreft achterstallige blogposts. Voor de volgende fles ga ik er weer eventjes voor zitten en m'n tijd nemen voor de analyse alhoewel je soms ook gewoon van het moment moet genieten.