21 november 2021

Gentle Hills Pfalz Pinot Noir 2019

gentle-hills-pfalz-pinot-noir
Eigenlijk weet ik op voorhand al dat ik er niet teveel van moet verwachten, toch schaf ik dit exemplaar aan voor het schrikbarend lage bedrag van €3,74 bij de ALDI. Wanneer ik de fles in de winkel tegen het licht hou, zie ik al hoe licht gekleurd de wijn is. Geen naam van een wijnhuis op het etiket, alleen een of andere code waar hij is gebotteld. Tegen beter weten in hoop ik blij verrast te zullen worden. Schroefdop, alcohol is 13%, geen hout. Kleurintensiteit 1 uit 5 in m'n glas, helder, scharlakenrood. Gemiddelde geurintensiteit, een snoeperig aroma, frambozen, aardbeien, perendrups. Beetje Beaujolais Nouveau-achtig. In de mond een behoorlijk aanwezig maar fruitig zoetje, hoge zuren, klein bittertje, geen tannines, korte afdronk. Lage concentratie en smaakintensiteit, hij is wat aan de dunne kant, beetje chemisch ook. Aardbei, framboos, rode grapefruit, perendrups. Ondanks alles is hij wel typerend voor het druivenras pinot noir, hij zit alleen aan de verkeerde kant van de scheidslijn wanneer we het hebben over kwaliteitswijn. Dit is met recht een 'slobber'. Ik denk dat je er nog het beste sangria mee kan maken. Aangezien we daarvoor in het verkeerde seizoen zitten zou ik dat nu even veranderen in glühwein.