18 oktober 2020

Wijndomein St. Martinus BGA Limburg Zusje 2018

Ik kan het niet langer onder stoelen of banken steken, the cat is out of the bag; ik ben fan van Wijndomein St. Martinus en de wijnen van Stan Beurskens. Na zijn inspirerende en moverende masterclass heb ik meteen een assortiment wijnen besteld via zijn webshop. Bij opvallend veel wijnen plakt de button met de tekst "alles is op". Jammer voor mij maar heel goed voor Stan. Ik gun hem al het succes in de wereld en hoop met mijn reviews dat zijn wijnen alleen maar sneller op raken. De zoete dessertwijn van vandaag heb ik nog net op tijd kunnen scoren want een week later was hij ook al uitverkocht. Een blend van de druivenrassen solaris en muscaris. De muscaris heb ik onlangs rechtstreeks van de druivenstok kunnen proeven. Een heerlijke, aromatische en zoete druif. Verwant met de muscat en dat proef je. Alcohol is slechts 8%, voortijdige onderbreking van de alcoholische fermentatie resulteert in een hoop restzoet. Iets plakkerig zoet en ook flink wat hoge zuren aanwezig. De smaak van de muscatdruif, gele appel, inclusief klokhuis, Golden Delicious. Verfrissend. In combinatie met een pittige, ziltige blauwe schimmelkaas onweerstaanbaar.