16 augustus 2020

Lovelli IGT Terre Siciliane Nero d'Avola 2016

Helder, lichtrode kleur. Aangenaam bouquet, licht aards (altijd goed), rood fruit, zure kersen, rozenbottel, likje vanille. Het aroma bestaat niet uit heel veel facetten maar deze komen wel ook allemaal terug in de smaak, niets aan toe te voegen of weg te laten. Fijne zuurgraad, minuscuul zoetje, klein bittertje, sappig. Dit exemplaar is een krijgertje en uiteraard ga ik dan even googelen waar het vandaan komt, dat blijkt de Wijnbeurs te zijn. Dan gaan bij mij meteen al m'n haartjes omhoog staan. Ik heb er iets op tegen, de Wijnbeurs. Wanhopig probeer ik daarom een negatief puntje te vinden aan deze wijn maar het is er niet. Nou is het zeker ook weer niet zo dat deze wijn mij vervoert maar er is gewoon niets mis mee en dat op zich vind ik al een pluspunt. Hij ontstijgt zelfs het niveau van de "dertien-in-een-dozijn-wijn". Alcohol is 13%, geen melding van houtopvoeding.