07 juli 2011

Cimarosa Western Cape Pinotage 2010

LIDL €2,99 alcoholpercentage 14%. Druivenras: pinotage 100%. Zo. Dat was de laatste fles Cimarosa die ik nog moest bespreken. Ik ben er nu gelukkig doorheen. Voortaan kan ik dat gedeelte van de LIDL overslaan, want Cimarosa wijnen komen mijn huis niet meer in. Ook deze laboratorium-wijn had weer niets met kwaliteit van doen. Kruidig in de neus, de geur van tabak, sigaar en de immer aanwezige houttoevoeging van Cimarosa. Het bekende vervelende zoetje in de aanzet. Eentje die je alleen opvalt wanneer je meerdere wijnen van deze fabrikant hebt geproefd en vergeleken. Nauwelijks proef ik fruitigheid, hooguit zwarte bessen, maar ze zijn goed verstopt. Laatste slokje, fles leeggieten in de gootsteen, gootsteen naspoelen, fles naar de glasbak, klaar!