Normaal gesproken ben ik niet zo scheutig met het delen van persberichten op Wijn-Blog maar deze wil ik jullie niet onthouden. Onlangs maakte ik kennis met Irene tijdens een driedaagse trip door de Douro-vallei in Portugal. Kort daarna vloog ze alweer naar Lissabon, en nu blogt ze over en tijdens haar 10-daagse "Tour de France".
Irene de Vette vertegenwoordigt Nederland tijdens de roadtrip "Wijnen Met Stijl" door Frankrijk. De reis door een aantal Franse wijngebieden is op 25 mei jl. begonnen en duurt tot en met 2 juni aanstaande. Irene reist in het gezelschap van 5 andere wijnbloggers uit België, Denemarken, Duitsland, Engeland en Rusland. Irene reist tien dagen met haar Europese collega's in een comfortabele bus door een aantal Franse wijngebieden te weten de Loire, de Bordelais, de Languedoc en de Bourgogne. Ze zal ook wijnen uit de andere wijnregio's proeven: Elzas, Champagne, Beaujolais, Jura, Savoie, Rhône, Provence, Corsica, Roussillon, Sud-Ouest en Bergerac.
Belangstellenden kunnen de eerste verslagen van Irene de Vette lezen en haar 10 dagen lang volgen via twitter: @buonappetito of met de hashtag #frenchwinetrip, op facebook, op www.roadtripinfrance.com, op www.irenedevette.nl en op www.winelifemagazine.nl vind je een verzameling foto's, video's en andere blogposts van haar Franse wijnavonturen. Irene is journalist, voor zowel de Nederlandse als internationale media. Haar werk verscheen onder andere in WineLife Magazine, Wijnalmanak, SpecialBite Magazine, NRC.next, Nation's Restaurant News, The Boston Globe en The Boston Phoenix.
Tijdens de driejarige campagne Wijnen met Stijl ligt de nadruk op de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen. De campagneslogan Wijnen met stijl moet de consument van de zes Europese markten aanspreken en het Franse aanbod toegankelijker maken. Wijnen met Stijl toont aan dat Franse wijnen geschikt zijn voor elke moderne levensstijl: 'authentiek naturel', 'glamour chic', 'ongecompliceerd en ontspannen' of 'eenvoudigweg anders'. Het logo met de Eiffeltoren verwijst naar Frankrijk en de kleuren rood, wit en blauw in de vorm van een lint brengen dynamiek in het modern en multi-inzetbaar logo. De campagne Wijnen met Stijl wordt in zes Europese landen gevoerd door Sopexa in opdracht van de brancheorganisatie voor Franse landbouwproducten FranceAgriMer. De campagne is in 2012 gestart.