06 juli 2017

Stormhoek WO Western Cape Merlot Rosé 2016

Wederom weet het merk Stormhoek mij te verrassen. In combinatie met wijn is dat in mijn geval altijd goed. Ik hou van verrassende wijn, niets saaier dan dertien in een dozijn. Alcohol is 12,5%, geen hout, verkrijgbaar bij de AH voor slechts €3,99. Oranje-rood gekleurd in het glas, intensiteit 3 uit 5 voor rosé. In de neus iets rokerig, een beetje latex, Roosvicee rozenbotteljam, thee. In de mond droog, hoge zuren, sappig, mooie balans. Smaken van rozenbottel en thee, subtiel en elegant. Deze rosé heeft bijna iets 'Jura-achtigs' en diezelfde Jura weet mij altijd te verrassen. "Wauw", was m'n eerste reactie na de eerste slok en nog steeds "wauw" vele slokken later. Ongelooflijk dat ze dit voor dat geld kunnen maken. Ik geloof dat ik m'n rosé huiswijn heb gevonden. Aanrader.