01 april 2020

La Cantina Pizzolato DOC Prosecco Frizzante Biologico 2018

Het was een geschenk. Een gratis flesje toegevoegd aan een bestelling, met schroefdop in het formaat van 200 milliliter, een quart noemen ze dat dan. Hoe kleiner de fles des te eerder moet deze geopend worden. De inhoud van een magnum bijvoorbeeld kan langer "ouderen" dan een normale fles. Het formaat leent zich ervoor om tussendoor, op een doordeweekse dag geopend te worden. Het gaat net in z'n geheel in een glas van formaat. Weinig mousse, weinig bubbel. Appel, hooi, mineralig, citroen, limoen. Klein zoetje, hoge zuren, geen mousse-gevoel, dun. Ach, mag je een gegeven paard in de bek kijken? Ja, ik vind van wel. Wellicht dat deze bubbel vanuit een grotere fles een positievere beoordeling gehad zou kunnen hebben, maar ja, ik ben meedogenloos. Neem mij vooral niet te serieus, vorm lekker je eigen mening. Alcohol is 10,5%, ingespoten koolzuur en ik zeg lekker niet waar ik 'm vandaan heb.