29 oktober 2022

Für Mich 100% Baden Thomas Walz Spätburgunder trocken 2019

fur-mich-baden-thomas-walz-spatburgunder
Wanneer ik over de grens bij onze oosterburen ben, stap ik altijd even bij de Rewe naar binnen. Een grote Duitse supermarktketen. Vooral het schap met Duitse wijnen heeft mijn interesse. Ik keer altijd wel met wat Spätburgunders en Rieslings terug. Stiekem kan ik heel erg genieten van Duitse Pinot Noir uit het goedkope segment. In het glas helder en licht kersenrood van kleur. In geur en smaak overeenkomstig: aardbei, rode grapefruit, bloedsinaasappel, rozenbottel, sinaasappelschil. Een heel klein beetje zoet, hoge zuren ter compensatie en een prettig bittertje. Op dag twee komt er een heel licht en zeer aangenaam aards toontje bij. Ietsje terugkoelen voor het inschenken. Vooral van genieten en niet teveel overanalyseren. My guilty pleasure. Alcohol is 13%, geen hout.