20 juni 2018

Les Failles AOC Gigondas 2015

Ongetwijfeld een GSM-wijn, een blend van de druiven grenache, syrah en mourvèdre. De eerste letters van die druiven achter elkaar gezet vormt "GSM". Het staat echter niet op het etiket vermeld en op internet kan ik er niets zinnigs over vinden. Doorgaans hou ik van de GSM-blend en doorgaans hou ik ook van Gigondas. Deze komt echter bij de ALDI vandaan en dan weet je het maar nooit. Soms valt het mee, vaak valt het tegen. Alcohol is 14,5%, geen gegevens omtrent houtgebruik. Op de stille spiegel nauwelijks aromatisch, regenwater. Na het walsen met het glas rood fruit, bessen, kersen, licht kruidig. Een zacht mondgevoel, een klein zoetje in de aanzet, hoge zuren, tongtintelend, droog, bitter. Smaakintensiteit 2 uit 5, rode bessen, licht kruidig. Vooral dun en karakterloos. Het deed me helemaal niets en m'n medeproevers van die avond beaamden dat. Gelukkig had ik meerdere back-up-wijnen meegenomen.