11 februari 2011

Bedankt! kerstpakketwijn

Deze fles rood vocht zat in mijn kerstpakket van 2010. Alcoholpercentage 13,5%, druivenras(sen) onbekend. Onbekend zelfs of er überhaupt druiven in zitten. Bij de Dirck III ergens in Amsterdam, was er een omruilactie. Daar kon je de wijn uit je kerstpakket omruilen tegen een echte wijn. Was ik in de buurt geweest, dan had ik het zeker gedaan. Als de kerstpakketten-branche van hun goedkoop en slecht imago af willen komen, zullen ze toch echt beter spul in die dozen moeten gaan stoppen! Al die mensen die op deze manier slechts één keer per jaar in aanraking komen met wijn, zullen nooit over de streep getrokken worden om meer wijn te drinken, wanneer ze steeds geconfronteerd worden met bagger. De neus: petrochemisch luchtje, nat karton, muf. De slok die ik hierna nog durfde te nemen, smaakte waterig en synthetisch. Volgens mij weer een gevalletje oploswijn. M'n huig werd droog en geïrriteerd, en de nasmaak, de term afdronk is niet op zijn plaats, was wederom muf. Vervolgens werd het restant uit mijn glas in de gootsteen gekieperd, gevolgd door de inhoud van de aangebroken fles, gevolgd door de fles die een collega aan mij had gegeven, omdat deze geen wijn drinkt. Maar ja, volgens mij had ik dat net óók niet gedaan, want dit vocht wijn noemen, is een belediging voor wijn. Bedankt!