27 september 2017

Boden Nahe Pinot Blanc-Riesling Trocken 2014

Duo's met de druif riesling vind ik uitermate interessant. Solo is riesling fantastisch dus ik vraag me bij deze blends altijd af: voegt het iets toe? Blij verrast was ik met de combinatie riesling met pinot gris, vandaag heb ik een mix van riesling met pinot blanc in m'n glas. Alcohol is 11,5%, geen hout. Vrij intens strogeel van kleur. Aromatisch, opgedroogde honing, zonnebloemolie, floraal. In de mond droog met een miniem fruitig zoetje, hoge zuren, ziltig, middellange afdronk. Gemiddelde smaakintensiteit voor witte wijn, citroen, limoen, grapefruit, gedroogde honing, Granny Smith, zonnebloemolie. Alweer een geslaagde combinatie met superdruif riesling en ook nog gastronomisch inzetbaar. Een mooi stukje witvis, oesters, mosselen, sardientjes van de grill. Vooral niet de fout maken om hem te jong te drinken, mag en kan best wat jaartjes hebben. Verkrijgbaar bij Gastrovino.