02 augustus 2013

Casa Silva DO Colchagua Valley 'Cool Coast' Pinot Noir 2011

Al eerder een hele goede ervaring met de 'Cool Coast range' van Casa Silva, eens kijken wat ze met pinot noir kunnen. Alcohol is 14%, houtopvoeding: ja, details daarover heb ik echter niet kunnen vinden. In het glas helder felrood, kleurintensiteit 3 uit 5. In de neus alvast een stallucht, dat begint zoals het zou moeten. Verder nog wat aardse tonen en heel subtiel de houtopvoeding. In de mond zet die aardsheid door, hoge zuren, het houtgebruik is nu wat evidenter, aardbei, tannines 2 uit 5. Vergelijking met Bourgogne, moet je eigenlijk niet doen maar geeft mij een beetje houvast, iets alcoholischer, wat enkelvoudig, niet complex genoeg en ik mis het voor mij zo karakteristieke truffeltje. Let wel, die kom ik bij de betere Bourgognes tegen, niet bij de overkoepelende AOC. Wat dat betreft staat deze 'Cool Coast' daar nog mijlenver boven. Hij is van uitstekende kwaliteit en typisch Pinot Noir zonder gelijk zijn afkomst prijs te geven, wat dat betreft zijn deze Cool Coast Specials een schot in de roos. Klik HIER voor een verkooppunt bij u in de buurt.