06 april 2011

Viña Montesa Cabernet Sauvignon 2008

C1000 actieprijs €2,39, normaal €4,79 alcoholpercentage 13,5% druivenras: cabernet sauvignon 100%. Intens donkerrode kleur, met een lichte oranje gloed. Vóór het walsen ruik ik een duidelijk primair aroma, na het walsen verdwijnt deze ietwat. Eén van de typische aroma's van cabernet sauvignon is cederhout (sigarenkistjes). Deze komt terug in het aroma en tevens in de smaak. Lijkt me op een blindproeverij erg lastig om cabernet sauvignon te onderscheiden van andere wijnen die houtrijping hebben ondergaan. De tannines in deze wijn vallen reuze mee. Ik proef een kruidje en er zit een bittertje in de afdronk. In mijn ogen heeft deze wijn vrij veel kenmerken van een karakteristieke cab-sauv. Er komt qua spijs-suggestie helemaal niets bij me op. Ik hou het op een wijn die je drinkt bij het 4-uurtje, met wat tapas erbij.