18 november 2018

Weingut Meyer-Näkel Us de la Meng Ahr 2014

Ik ben in 2010 verliefd geworden op het Ahrtal en zijn wijnen. Vooral die van de Spätburgunder, oftewel pinot noir. Vandaag heb ik hem in de blend samen met de Dornfelder en de Frühburgunder, mixverhouding onbekend. Alcohol is 12,5%, zes maanden opvoeding in groot hout. In de neus barstensvol rood fruit, aardbei, rozenbotteljam, heel licht aards. Gemiddelde smaakintensiteit, sappig, frisse hoge zuren, vers rood fruit, aardbei, rozenbotteljam. De Spätburgunder wordt een beetje naar de achtergrond verdrongen door de andere twee druiven heb ik het idee. Wellicht zal dat met nog een jaar of vijf tot tien opleg veranderen, ik denk dat ik 'm veel te vroeg heb geopend. Er mist wat complexiteit, hij is nu nog te jong. Desalniettemin mag ik hem graag drinken. Verkrijgbaar bij de wijnspeciaalzaak en in Duitsland zelfs in de supermarkt.