02 september 2016

Maison Castel AOC Bordeaux "Sauvignon Blanc" 2015

"Sauvignon Blanc" staat tussen aanhalingstekens op het etiket. Even denk ik dat het een blend zal zijn met een overgroot gedeelte sauvignon blanc maar een blik op de website stelt me gerust. De fiche technique verklaart dat deze wijn uit 100% sauvignon blanc bestaat. Daar ben ik normaal gesproken helemaal niet zo'n fan van maar vandaag had ik er om een of andere reden gewoon zin in. Het eerste voorzichtige snuifje verbaast me. Warme appeltaart ruik ik. Een heel plezierig aroma. Heel even maar is het aanwezig, gevolgd door Granny Smith, citroen, kruisbes en de geijkte buxusgeur blijft dit keer uit. In de mond droog, mooi hoge zuren, mineralig, citroen, Granny Smith, limoen, grapefruit, geen overdreven "groen" karakter. Een hele zuivere, delicate, strakke wijn. Een genot om te drinken, aanrader. Verkrijgbaar bij de AH.