19 september 2016

Domaine du Tariquet IGP Côtes de Gascogne Côté 2015

De Côté van de Famille Grassa begint zo'n beetje een vaste waarde te worden op Wijn-Blog. De derde jaargang op rij alweer. Ik lees m'n eerdere blogposts even terug en bemerk echt verschillen tussen de oogstjaren. Een eerste snuif van deze 2015 stemt me hoopvol. Een combinatie van wat groenheid en tropisch fruit. Buxus met ananas en mango. M'n mond registreert diezelfde balans. Mooie hoge zuren, citroen, buxus, grassig, ananas, mango, likje honing. Ik proef zelfs iets vlezigs, ontbijtspek. Chardonnay en sauvignon blanc in de verhouding fifty-fifty, alcohol is 12%, geen hout. Is 2015 dan echt zo'n goed jaar geweest in Frankrijk? Ik heb al meerdere prettige verrassingen geproefd uit dat jaar. Deze mag zich dit keer met recht onder mijn aanraders scharen. Verkrijgbaar bij de wijnspeciaalzaak.