08 juni 2016

Cantine Paolini IGP Sicilia Nero d'Avola 'Baglio Amafi' 2011

Geen houtgebruik, alcohol is 13,5%, afgesloten met een kunststof 'kurk'. Tsjonge, wat heb ik een beknopte proefnotitie opgekalkt in m'n boekje. Volledig passieloos, totaal onbezield. Toch was het geen slechte wijn en ook geen vieze. Eigenlijk was hij gewoon 'best' lekker. Hoe meer je proeft echter, hoe meer verrukt je alleen nog kan raken van uitzonderlijke wijn. Dat geldt voor mij althans. Wijn moet voor mij wel heel bijzonder uit de hoek komen om nog lovende woorden te ontvangen. Misschien ben ik een verwend nest aan het worden of een wijnsnob. Op zich niks mis mee maar je kunt niet zomaar nog genieten van 'gewone' wijn en dat is best jammer. In de neus iets 'belegens', malo, intense kers, walnoot. In de mond een zoetje, hoge zuren, een bittertje. Toch lijk ik iets van hout te ontwaren hoewel de site van de wijnmaker dit ontkent. Intense smaak van kersen, jammy, milky, een beetje gerijpt. Zeker niet log maar er ontbreekt wel spanning, het drinkt niet makkelijk door, het verveelt al snel. Gekocht bij Wine In Black.