13 mei 2016

Domäne Wachau Zweigelt Selection 2013

"Waarom schroefde ik deze wijn ook alweer open?", vraag ik me af terwijl ik over m'n eerste zin nadenk. Laat dat dan m'n eerste zin zijn. En even later schiet het me te binnen, we aten kip uit de oven en ik had effe geen zin in wit. Houtloos rood en niet te zwaar dus, alcohol is 13%. Een behoorlijk 'melkachtige' neus, oftewel lactisch, yoghurt, 'Wicky', jammy, ingekookt rood fruit, kersen, ook perendrups, heel fruitig en een tikje floraal. Zijdezacht in de mond, een klein zoetje, hoge zuren, qua smaakintensiteit wat aan de dunne kant, voornamelijk kersen, beetje perendrups, wat 'Beaujolais-achtig', licht, frivool 'wijntje'. Terwijl ik dit schrijf bekijk ik eens even de statistieken: het is op Wijn-Blog pas m'n tweede Zweigelt. Schande! Wel goed dat in dit exemplaar dan ook meteen die kersen zitten die mij altijd bij Zweigelt worden beloofd. Verkrijgbaar bij de Hema.