30 augustus 2015

Château voor Buren 2015

Bij aanvang van Château voor Buren dampten de straten nog na van de enorme onweersbuien die de nacht ervoor over het land raasden. Met een dagtemperatuur van dertig graden waren die al snel vergeten en snakte men weer naar verkoeling. Wit en rosé stonden gelukkig koud. Het rood was in veel gevallen net iets aan de warme kant. Om 13:00 vond in de St. Lambertuskerk de prijsuitreiking plaats van de wijnkeuring van de Lage Landen. Voor een verslag daarvan verwijs ik u graag naar Wijnkronieken. Veel heb ik niet geproefd vandaag, ik was meer bezig met plaatjes schieten. Enkele wijnen wil ik wel even vermelden. De Rioja Santiago Reserva van Brederode Wijnkopers, de Domaine Eric Gelly 1850 Syrah van Wijnimport Janssen, de Casa Ermelinda Freitas Moscatel de Setúbal van Eerlick, het gamma aan Torre d'Orti wijnen van Dirk van Tol en de Laborie Carignan Vieilles Vignes van Wijnhuis Heukelum. Goede kwaliteit, zuiver, lekker. Het was gezellig druk en volgens mij deden sommigen nog goede zaken ook. Af en toe was het dringen bij diverse stands en moest je even geduld hebben. Voor de fotografische sfeerimpressie verwijs ik u graag naar mijn Facebook-pagina.