29 januari 2014

Ravenswood California Vintners Blend Cabernet Sauvignon 2007

De plaatselijke Albert Heijn was aan het verbouwen. Winkeldochters en wijnen die niet meer in het assortiment zouden terugkeren werden met korting verkocht. Deze Ravenswood voldeed ook aan die criteria. Vreemd genoeg stond de redelijk stevig geprijsde wijn, voor supermarktbegrippen dan, steevast op het onderste schap voor de prijs van €7,99. Nu met twee euro korting de fles. Al eerder had ik een prima ervaring met de zinfandel van ditzelfde huis. Ik zou deze cabernet sauvignon eens gaan proberen en als-ie beviel nam ik me voor het restant van de nog aanwezige flessen te kopen. De Albert Heijn is inmiddels verbouwd, de flessen zijn er niet meer en nu pas open ik mijn exemplaar. Had ik dat maar eerder gedaan want dan had ik inderdaad een voorraadje ingeslagen. Alcohol is 13,5%, 18 maanden rust in Frans eiken waarvan 40% in nieuwe vaten. In het glas helder, fel bloedrood, kleurintensiteit 3 uit 5. Een mooie neus, beetje belegen, charcuterie, zwart fruit, hintje hout, licht animaal. In de mond hoge zuren, hout mooi gedoseerd, rood maar voornamelijk rijp zwart fruit, heerlijk belegen smaakje. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat Michel Rolland voor deze wijn verantwoordelijk is. Hij smaakt als een voortreffelijke, licht belegen en rijpe Bordeaux uit een top oogstjaar. Probeer hem eens mocht je hem nog tegenkomen. Aanrader.