27 oktober 2013

Perswijn Winterproeverij 2013

De wintertijd is vandaag ingegaan, eigenlijk moet ik zeggen: de zomertijd is weer ten einde. Aan het weer is het in ieder geval goed te merken. Stevige stortbuien en razende rukwinden trotseer ik op weg naar Wassenaar alwaar de Perswijn Winterproeverij gehouden wordt. Hartverwarmende wijnen in het verschiet in Kasteel de Wittenburg. Net als bij Megavino was ook hier weer een Spaans paviljoen en weer liet ik die links liggen. Meteen naar de grote zaal waar de overige importeurs stonden. Ook weer wat voor mij nieuwe mono-cépages geproefd: verduzzo Friulano, moschofilero, malagousia, mansois oftewel fer servadou, négrette, blauer wildbacher, baga, vijariego. Hele interessante wijnen allemaal. Uitschieters voor mij op deze proeverij waren de Gaia Estate Wild Ferment Assyrtiko 2012, Di Lenardo Vineyards 'Pass the cookies' 2011, Don Maximo's Founder's Reserve 2009, Tselepos Estate Moschofilero 2012, Domaine Sigalas Nychteri Grand Reserve 2009, Castello di Razzano Monferrato Cuntra 2008 en de Garcia de Verdevique Vijariego 2012. Er is nog zoveel moois te ontdekken gelukkig. Kijk voor een hele beknopte foto-impressie op m'n FaceBook-pagina.