15 september 2013

Clos Belloc Prestige IGP Pays d'Oc 2009

Lezer Dennis 'beklaagde' zich over het feit dat ik sinds november 2012 al helemaal geen 'aanraders' meer heb gehad en hij heeft helemaal gelijk. Ik ben ze ook niet meer tegengekomen als ik eerlijk ben. Tuurlijk, ik heb wel goede wijnen tussendoor geproefd maar om in mijn rubriek te komen moet ten eerste de prijs-pret-verhouding heel gunstig zijn en de wijn moet liggen/staan op een plek waar je geen pareltjes verwacht. Vaak kom ik dan op supermarktwijnen uit. Vandaag heb ik er echter weer eentje gevonden en hij komt toch niet uit de supermarkt. Hij komt bij Henri Bloem vandaan. Alcohol is 12,5%, geen vermelding van houtopvoeding. In het glas donkerrood tot paars. In de neus de geur van de malolactische gisting, jammy, kruidig, rijp rood en zwart fruit. Een zacht mondgevoel, vol, rond, rijp, heel jammy en milky, lage tannines, voldoende zuren. Ik mag dan misschien geen hout ruiken en er mag dan misschien niets op het etiket staan maar ik proef het wel degelijk. Mooi verweven in de wijn, een lichte vanilletoets. Smaken van kers, pruim. Een hoge smaakintensiteit. Erg lekker.