15 juli 2013

Pampas del Sur Vineyards Expression DO Mendoza Chardonnay 2012

Dit is echt bizar! Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik een Viognier in m'n glas had, was druk aan het proeven, notities aan het maken en kwam tot de volgende eindconclusie: "Als er 'Unoaked Chardonnay' op het etiket had gestaan, dan had ik dat zo geloofd". Nog steeds niets in de gaten speur ik op Wijn-Blog wat ik allemaal aan Viogniers al heb beschreven en zie daar diezelfde Pampas del Sur tussen staan, maar dan oogstjaar 2011. Ik dubbelcheck m'n Excel-sheet nog even... Chardonnay... het is gewoon een Chardonnay! En dat is het ook wanneer ik m'n proefnotities teruglees, niets wijst op Viognier. Blij dat er met m'n proefvermogen in ieder geval niets mis is. Alcohol is 13,5%, geen hout. In het glas heel licht strogeel. In de neus citroen, lychee, gele appel, peer, meloen, zonnebloemolie... hij komt wat mollig over. In de mond vallen echter meteen de hoge zuren op alsmede een lichte tongtinteling. Hij is kruidig, een klein bittertje, vettig. Citroen en limoen is het belangrijkste fruit. Verkrijgbaar bij Dirk Van Den Broek en Dirck III.