28 juli 2013

Casa Silva DO Colchagua Valley Reserva Viognier 2012

Gisteren al een prachtige wijn van Casa Silva geproefd, zou ik nu eindelijk weer een lekkere Viognier in m'n glas krijgen zoals de eerste die ik ooit proefde? Alcohol is 14,5% maar liefst, alhoewel er 'reserva' op het etiket staat betekent dat niet automatisch dat hij houtopvoeding heeft genoten. In Chili betekent het meestal dat het een betere wijn van de wijnboer betreft. Klik HIER voor een verkooppunt van Casa Silva bij u in de buurt. In het glas heel licht goud-geel. In de neus tropisch fruit, perzik, lychee, peer, meloen en ook behoorlijk floraal. In de aanzet een klein zoetje, zuren blijven wat achter, hij is een beetje mollig, een bittertje in de finale. Kruidig van smaak, aanwezig fruit perzik en lychee. Ondanks het hoge alcoholpercentage komt hij niet bijzonder alcoholisch over. Toch niet wat ik ervan verwacht had, vooral het bitter in de afdronk is iets te overheersend. Misschien moet ik mijn benchmark eens bijstellen, een keer wat Condrieu's gaan proeven ofzo. Of misschien tijdens de volgende vakantie weer op zoek naar die ene...