08 maart 2013

Mr. Merlot IGP Pays d'Oc 2011

Dit keer geen foto van de complete fles maar van een gedeelte van het etiket. Het was ook het etiket dat m'n aandacht naar de fles trok. De vaste lezer weet dat ik niet zo'n grote fan van merlot ben maar wie weet kan Mr. Merlot dit enigszins nuanceren. Alcohol is 13%. In het glas helder scharlakenrood gekleurd met een magenta schijn. Licht kruidig, kersen, zondoorstoofde zwarte pruim; niet verkeerd in de neus. In de mond laag in de tannines, voldoende zuren, lekker bittertje. Kruidig, een leertoon, die zwarte pruim komt erin voor, bramen; zowaar de smaak valt me niet tegen. Ik heb bij deze supermarkt in dit prijssegment wel eens dunnere Merlot's geproefd. En tussen u en mij gezwegen: die kwamen uit dezelfde stal. Ik noem geen namen maar er schijnt een Nederlandse rebel in Frankrijk te opereren die met deze Mr. Merlot in mijn ogen beter boert dan met z'n vorige editie. Fijne prijs-pret verhouding.