02 februari 2013

El Descanso Reserva Late Harvest Sauvignon Blanc 2008

Vandaag organiseerde ik een dineetje. Allereerst zocht ik de wijnen daarvoor uit en ging daarna aan de slag met het verzinnen van de gerechten erbij. Ik begin even met het dessert omdat ik zag dat de wijnen van El Descanso op dit moment in de aanbieding zijn bij de PLUS, dus mocht mijn proefnotitie je aanspreken, dan kun je deze wijn nu nog met 25% korting kopen. Een half flesje, laat geplukte sauvignon blanc druiven, gedeeltelijke houtopvoeding, alcohol is 11,5%. In het glas intens strogeel van kleur. In de neus honing, perzik, abrikoos. In de mond zoet met hele hoge zuren, erg fris, niet van dat dikke stroperige. Smaken van sinaasappelschil, abrikoos, perzik, mandarijn, zo'n beetje alles wat oranje is dus. Een heerlijkheid! Daarbij had ik in een coupe geserveerd twee bolletjes aardbeienijs, daarbovenop boerenyoghurt naturel met verse bramen, blauwe bessen en mandarijnpartjes. Ook heerlijk en de wijn paste er uitstekend bij.