18 december 2012

Olivier Bosse-Platière AOC Côte-de-Brouilly 2010

Na de gekurkte cru van gisteren bleef ik met een leeg gevoel achter. Ik had me verheugd op het drinken van een Côte de Brouilly en kwam van een koude kermis thuis. Vandaag ga ik het dus nogmaals proberen, zij het van een ander wijnhuis. Alcohol is 12,5%. In het glas helder, redelijk intens rood tot magenta gekleurd. In de neus eigenlijk gelijk alweer een teleurstelling. Ik hoopte op een klassiek gevinifieerde cru, maar er is de méthode Beaujolaise toegepast, oftewel macération carbonique. Framboos, banaan, perendrups, speculaas, kruidkoek. Na stevig walsen met het glas wordt het een beetje gemixed allemaal en komt er zelfs wat kers doorheen, maar het is vooral de speculaas die overheerst. In de mond fris, zacht, tannines nog best aanwezig, 3 op een schaal van 5, hoge zuren. Framboos, kers, een kruidje, wat peper. Vrij standaard allemaal, geen hoog niveau, ik zoek nog even verder.