19 juli 2012

Bissinger & Co Champagne Grand Prestige Premium Cuvée Brut

#Twitterproeverij. Vandaag dus, donderdag 19 juli 2012 om 21:00 uur, thema: Champagne. Alleen ik zit op dit moment in Frankrijk te genieten van de vakantie en heb geen PC bij de hand, of in de hand; hopeloos ouderwets bel ik nog met een pre-paid toestel uit het jaar nul. Van te voren heb ik dus maar even een champagne opengetrokken en hem voor vandaag op Wijn-Blog ingepland. De alom bekende druivenblend van chardonnay, pinot noir en pinot meunier, alcohol is 12%. Bij het inschenken een intense mousse die ook net zo snel weer verdwijnt als verschijnt. Over blijven wat parelende bubbelkettingen. In de neus eerst gisttonen, nat brood, daarna wat munt en groene appel. Deze geuren komen ook allemaal in de smaak terug, waarmee ik volgens mij ook wel zo'n beetje de strekking van simpele, enkelvoudige champagne heb omschreven. Wil je meer laagjes, diepgang, complexiteit, dan zul je de portemonnee moeten trekken. 'Cheap bastard as I am' doe ik dat natuurlijk niet. Deze kostte slechts €14,99 bij de LIDL maar daarvoor krijg je wel de champagne beleving en gewoon een lekker makkelijk glas bubbels.