30 januari 2012

Terre di Chieti IGT 2010 Sangiovese

Ik waag me weer eens aan een wijn van de ALDI. Alcoholpercentage 13% en de prijs van slechts €1,99 doet me al huiveren, temeer omdat hij ook nog eens in Duitsland is gebotteld. Misschien een gevalletje geconcentreerde most dus, maar ik zal proberen hem objectief te beoordelen. In mijn ogen is hij echter al veel te licht van kleur; helder licht robijnrood. Op de stille spiegel iets groens, na het walsen komt er een klein beetje kruidigheid bij, geen intens aroma echter. Wat bij de eerste slok al gelijk opvalt is het gebrek aan body. Hij is licht zoet en qua fruit lijkt het nog het meest op aardbei, maar dan van het jammige type. Ik durf het wel aan: dit is aangelengde most en dan ook nog eens in de verkeerde verhouding; teveel water bijgevoegd. Als je geen echte wijnliefhebber bent zou je echter nog de indruk kunnen krijgen dat je dit lekker vindt, maar geloof me: dit is slechte kwaliteit! Alsjeblieft in het schap laten staan!