28 december 2011

Le Réserve de Saint Auriol Blanc Pays d'Oc IGP

Dit kleine flesje wijn zat in het kerstpakket van mijn vrouw, van hetzelfde huis ook nog een flesje rood, en een hoop andere smakelijke dingetjes. Ik heb er niet een al te hoge verwachting van, maar het zou natuurlijk zo maar eens mee kunnen vallen. Alcoholpercentage 12,5% druivenrassen niet vermeld. Licht goud-geel in het glas. Klein botertje in het aroma, ik vermoed dat allemansvriend chardonnay erin verwerkt zit. Mijn vermoeden wordt bevestigd bij de eerste slok. Ik heb deze wijn even als blend gerubriceerd, maar het zou ook zo maar een mono-cépage kunnen zijn van de chardonnay druif. Lichte nootsmaak en een bittertje in de afdronk. Zuren blijven vrijwel achterwege, de wijn is een beetje mollig. Een makkelijk glas, maar zal snel vervelen denk ik zo.