07 juni 2011

Domaine de Pisse-Loup Chablis 2009

Van hetzelfde domein, dezelfde producent en hetzelfde jaartal als de Chablis light (Petit Chablis) van gisteren, nu dan de Chablis regular. Wat het leerboek er al over vermeldde klopt inderdaad helemaal. Nu had ik de mogelijkheid om dit eens te onderzoeken, aangezien ik beide Chablis' in huis had. Het alcoholpercentage zit slechts een half procent hoger, op 12,5%. Verder kan ik vrijwel alles "copy-pasten" wat ik bij de Petit Chablis heb genoteerd. Lichtgele kleur met een groene zweem. In het aroma boter en citroen. Hoge zuren. De verschillen zijn er echter wel, genuanceerd maar wel significant. Het bittertje in de afdronk is minder. De algehele indruk is wat voller en romiger en hij lijkt iets meer smaak te hebben. Neem contact met me op voor meer informatie over de verkrijgbaarheid van deze wijn.