15 mei 2011

Messias Reserva DOC Douro 2007

Makro €4,94 alcoholpercentage 13%, een blend van verschillende druivenrassen uit de Douro regio. Reserva betekent in dit geval dat hij op houten vaten heeft gerijpt en dat merk je gelijk in het aroma. De intensiteit valt gelukkig mee en de houttoon is omgezet naar voornamelijk vanille. Na flink walsen komt er nog een primair aroma doorheen. Hij heeft een klein restzoetje, hij is nog fris maar ook een beetje zurig. Ook komt hier weer de geur van natte vaatdoek opzetten. Dit is voornamelijk wanneer het glas leger wordt. Misschien gebruik ik een te groot glas voor deze wijn, ik gebruik nu een Bourgogne glas. Ik heb wel eens ergens gelezen dat een grootse wijn een groot glas verdient, maar dat mindere wijnen vanuit een kleiner glas gedronken dienen te worden. De smaak van deze wijn doet me aan een jonge Bordeaux denken. Ondanks dat ik bij elk volgend glas steeds positiever ga denken over de wijn, blijft toch de algemene indruk dat dit niets speciaals is, terwijl er niets mee mis is. Weinig tannines en de zachtheid zorgen er in ieder geval voor dat je deze wijn lekker kunt doordrinken.