10 mei 2011

Charette Merlot 2009 Vin de Pays d'Oc

Vanwege problemen bij blogspot, heb ik een aantal dagen niet kunnen bloggen en was mijn laatst geschreven blog zelfs helemaal weg. Gelukkig schrijf ik m'n proefnotities in een boekje zodat ik deze wijn niet nog eens hoef te drinken, want dat was ik niet van plan. ALDI €2,09 alcoholpercentage 12,5%. In eerste instantie riep het aroma bij mij de associatie met een natte vaatdoek op. Van tevoren ruik ik altijd eerst aan het nog lege glas om dit soort foutjes op te vangen, ook dit keer, dus aan het glas lag het niet. Ik had deze geur al eens eerder bij een wijn in een wokrestaurant geroken en daar dacht ik nog dat ze het niet zo nauw namen met glazen poleren, maar het zou zomaar eens dezelfde wijn geweest kunnen zijn. De slok die ik nam onthulde dat het een zachte wijn is met weinig tannines. Ook had ik genoteerd dat het leek alsof men bij het maken van deze wijn, goed afgekeken heeft bij het productieproces van Nieuwe Wereld wijnen, wat in principe een compliment is, maar ik miste wel een zoetje en wat kruidigheid. Ik weet inmiddels dat er best mooie wijnen gemaakt kunnen worden van de merlot druif, maar dat is deze niet. Deze heeft echt te weinig body.