10 maart 2011

Marlborough Spy Mountain Sauvignon Blanc 2009

ALDI €3,99 alcoholpercentage 13% druivenras: sauvignon blanc 100%. Ik ga extra rubrieken toevoegen aan de wijnen die ik proef. Naast bijvoorbeeld rood of wit en druivenras, ga ik voortaan ook het land van herkomst rubriceren. Volgens mij is dit namelijk slechts de tweede wijn uit Nieuw Zeeland die ik proef, en weer ben ik er erg tevreden over, en dat is een understatement. Ook deze komt uit het gebied Marlborough, en ook deze is weer heerlijk. Bij alleen al het ruiken, liep het water me letterlijk in de mond. Aroma's van groene appel, citroen, zoete bloemenhoning en kattenpis, en dit komt ook nog eens allemaal terug in de smaak. Scherpe, frisse zuren die de zijkanten van je tong doen tintelen. De 2010 versie ligt als meepakker in de metalen draadmanden vlak bij de kassa, maar bij sommige filialen staat deze 2009 editie nog in de schappen. Die van 2010 moet ik nog proberen, maar ik twijfel er niet aan dat die niet onder doet voor deze 2009. Komt gelijk bij mijn aanraders!