07 februari 2011

Cimarosa Valle del Maule Sauvignon Blanc 2009

LIDL €2,00 alcoholpercentage 13%. Kleur: geel met een zweempje groen. Het overwegend aromatische karakter van sauvignon blanc wijnen kan ik erg waarderen. Een breed scala aan mogelijke aroma's passeert de revue wanneer je de karaktereigenschappen van deze druif googled. De leukste blijf ik toch altijd
"kattenpis" vinden. Bij deze wijn komt daarvan een heel klein beetje terug in de geur, naast andere geuren die voor mij op dit moment moeilijk te benoemen zijn. Ook bij het proeven vind ik hem erg smaakvol, maar lastig te omschrijven. Ik merk dat de zijkanten van mijn tong enigszins geprikkeld worden. De zuurgraad blijft iets achter, waardoor deze wijn ook een beetje de knisperende frisheid mist. Maar voor die 2 euro, in de aanbieding, moet je dan ook niet teveel verwachten en gewoon lekker doordrinken.