01 januari 2011

Wijnblog: goede voornemens 2011



Eén goed voornemen voor 2011 heb ik in ieder geval: meer drinken ...eh correctie, proeven! Terugkijkend op 2010, het jaar waarin ik mijn wijnblog ben gestart, heb ik in totaal 1 alcoholvrije wijn, 2 sprankelwijnen, 3 rosé's, 22 witte wijnen en 48 rode wijnen geproefd en besproken. Mijn eerste bericht dateert van 24 april. Ik heb deze 76 wijnen dus in een tijdsbestek van 252 dagen geconsumeerd. Dat is 3,3 dagen per fles. Als ik deze trend doorzet, zou ik in 2011 in totaal 111 wijnen moeten kunnen bespreken. Maar ik leg de lat ietsje hoger: ik wil er 180 proeven en bloggen dit jaar. Georganiseerde proeverijen met een veelvoud aan wijnen, tellen niet mee. Deze strategie houdt in dat ik er meer zal moeten proeven, in plaats van drinken. Uitspugen zal waarschijnlijk nog net niet hoeven, maar de fles helemaal ledigen, zal niet altijd meer lukken. Mijn doel is nog meer lezers op mijn blog te krijgen. Maar ook is het belangrijk voor mezelf om een goede basis te leggen voor een op handen zijnde vinologen opleiding. Daarnaast is het natuurlijk ook helemaal geen straf, ik geniet ervan, en daar gaat het in eerste instantie om. Ik heb in december Google Analytics toegevoegd aan mijn blog. Een tooltje waarmee je kunt zien hoeveel bezoekers je krijgt, welke pagina's ze bekijken, hoe ze op je site komen en dergelijke. Leuk om te zien dat mijn blog ook bij onze zuiderburen goed gelezen wordt.