31 december 2010

Oud en Nieuw: Prosecco DOC Treviso Brut

Dit was één van de prosecco's die mijn vrouw in haar kerstpakket had ontvangen. Waar deze is gekocht is onbekend, prijs is onbekend, druivenras prosecco 100%, ook wel glera genoemd. Ik had ergens een goede tip gelezen: waarom wachten tot middernacht met het opentrekken van de bubbels? Kan ik me helemaal in vinden. Dus om 18:00 uur zat ik met m'n avondeten op schoot en een glas sprankelwijn in m'n hand. Bij het inschenken kwam er een flinke schuimlaag opzetten, die al snel weer neerdaalde. Enkele sliertjes kleine bubbels bleven stijgen. Of deze prosecco een méthode traditionelle heeft ondergaan, vermeldt het etiket niet. In de neus peer en perzik, ook in de smaak. Hij is droog, maar niet té. Hij is fris en niet te zuur. De smaak blijft lang in je mond plakken.

Verder sluit ik me helemaal aan bij het speciaal vervaardigde etiket:

Een sprankelend 2011!