28 november 2010

Viñas del Vero 2007 Garnacha Syrah

Deze blend heeft slechts drie maanden in vaten van Frans eiken gerijpt. Zelfs dat proef ik. En volgens mij is het nieuw eiken geweest, of goed getoast, want het valt me op hoe groot toch nog de invloed ervan is op deze wijn. Gelukkig niet overheersend, maar ik gok dat twee maanden al genoeg zou zijn geweest. Voordat ik de wijn in het glas laat walsen, ruik ik walnoten en zoute popcorn; grappige ervaring. Na het walsen zijn deze geuren echter verdwenen. Nu komt er een diepe, intense geur naar voren. Qua smaak zijn het rijpe kersen die de boventoon voeren. Ook zijn de tannines talrijk. Toch is deze wijn redelijk tot goed in balans. Hij verrast me echter niet. Verkrijgbaar bij Gall & Gall voor €4,49, alcoholpercentage 13,5%, verhoudingen van de gebruikte druivenrassen, grenache en syrah, niet vermeld.