24 oktober 2010

Navarra Beamonte Chardonnay 2008

Van deze 2008 versie heb ik twee verschillende uitvoeringen gedronken, dat wil zeggen: het etiket en de sluiting van de fles waren verschillend. Maar dat niet alleen, ook de smaken verschilden. Bij de "oude" versie had ik heel kort "apart, lekker" opgeschreven, zonder verder uit te weiden. Bij de laatste, in een wat moderner jasje, heb ik inmiddels de "bagage" van iets meer wijnkennis. Gedronken op keldertemperatuur, niet te koud en niet te warm dus, kon ik er toch niet meer van maken dan: dun, schraal en een korte afdronk. Deze heeft zeker geen houtbehandeling ondergaan, in welke vorm dan ook. Heb ik dan nu misschien de essentie van de chardonnay druif geproefd? Destijds ben ik ervoor gevallen als een baksteen, maar bij nader inzien, was het de houtsmaak waar ik op viel. Ik ben daar nu gelukkig van aan het terugkomen en hoop op meer natuurlijke smaken in een wijn. Bij deze heb ik echter geen overtuigende smaak kunnen terugvinden. Ik zoek verder! Alcoholpercentage 12,5%, AH €3,99.