05 oktober 2010

Arauco Reserva Chardonnay 2007

Wederom wat achterstallig onderhoud. Een witte wijn uit 2007 had natuurlijk allang geconsumeerd moeten worden. Afkomstig van de MITRA voor €6,99. Alcoholpercentage 13,5%. Een Chileense chardonnay uit de Maule Valley. Al eerder had ik deze geproefd en gelukkig toen al een zeer beknopte proefnotitie genoteerd, want hij wijkt toch enigszins af van mijn huidige proefnotitie. Destijds had ik hem op zo'n 18° gedronken, nu heb ik hem echter gekoeld. Toen had ik "vol en romig" genoteerd; zacht, weeïg en rokerig (sigarettenas) zijn mijn huidige woorden. De typische chardonnay smaak is er, maar er is een zwak zuurtje te bespeuren. Zeker geen houtsmaak aanwezig en lang niet zo vet, boterachtig als een Amerikaans geëikte chardonnay. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om wijnen te drinken wanneer ze "op dronk" zijn.