10 juli 2010

Cordier Bordeaux Grand Vin 2007

AH €4,99 druivenrassen merlot 85%, cabernet sauvignon 15%. Alcoholpercentage 12%. Dit is nu de tweede keer dat ik een wijn bespreek waar de merlot druif de boventoon voert, zie ook het blog van 06 juni 2010, en wederom ben ik er niet over te spreken. Zou het aan de druif liggen of is dit toeval? Het is een harde wijn, er blijft geen smaak in je mond hangen, hij heeft geen diepgang. Niet dat ik kan zeggen dat hij niet lekker is, maar er is echt niets te bespeuren waardoor ik zou kunnen zeggen dat ik deze wijn voor een tweede keer zal aanschaffen, laat staan drinken. Ik ga de merlot wel blijven proberen. Misschien begrijp ik hem gewoon niet en komt dat nog. Ik moest wel gelijk aan de film "Sideways" denken, waar één van de hoofdpersonen een gruwelijke hekel heeft aan merlot. Het is een film die een wijndrinker eigenlijk wel een keer gezien moet hebben. Ook voor niet wijndrinkers is het een dramatische, komische en onderhoudende film. Rap van tempo en voldoende luchtigheid en ook diepgang. Iets wat bovengenoemde wijn mist dus.