31 mei 2010

Château de Villefalse Corbières 2008

Deze wijn heb ik gehaald bij de ALDI. Maar niet naast de deur, in Lavelanet, Frankrijk. Niet dat ik er speciaal voor naar toe gereden ben, we waren er op vakantie. Eigenlijk zag ik de prijs en dacht: als dat een lekkere wijn kan zijn voor die prijs, dan sla ik groots in. Hij was namelijk €1,49! Alcoholpercentage 13%. Druivenras(sen) niet vermeld, maar bij een Corbières weet je dan dat het een blend moet zijn van tenminste twee rassen. Bij de eerste slok proeft deze wat zurig op mijn gehemelte. Tevens lijkt mijn tong een beetje te gaan tintelen. Nou ga ik nooit af op de eerste slok en dat is maar goed ook. Naderhand werd hij al wat soepeler in de mond. Hij lijkt me lekker bij een jong kaasje, niet te pittig, of een vlees-stoofpotje. Speciaal is deze zeker niet, maar voor de prijs zou ik hem niet laten liggen. Voor de kwaliteit zou ik er zeker niet voor omrijden.